Dlaczego gadżety reklamowe są kluczowe dla każdej firmy

Znaczenie gadżetów dla promocji firm

Gadżety reklamowe stosowane są od lat. Specjaliści odpowiedzialni za obszar promocji uważają gadżety za bardzo opłacalną taktykę marketingową. Eksperci przekonują natomiast, że oferuje ona jeden z najlepszych współczynników efektywności, bo przy stosunkowo niskich cenach możliwe jest osiągnięcie naprawdę spektakularnych rezultatów.

Czy tak jest w rzeczywistości? Warto przyjrzeć się statystykom i wynikom badań. 

Statystyki dotyczące gadżetów reklamowych

Znaczenie gadżetów dla promocji firm można zmierzyć na podstawie niżej zaprezentowanych statystyk. Według badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych aż 94 procent ludzi pamięta, gdzie i od kogo otrzymali  upominek promocyjny. Te same badania pokazują, że aż 83 procent konsumentów lubi produkty promocyjne z przesłaniem reklamowym. Inną ważną statystyką ujawnioną w badaniu jest to, że 89 procent konsumentów stwierdziło, że może przywołać nazwę firmy nawet przez 24 miesiące od otrzymania gadżetów reklamowych. Ponadto 58 procent ankietowanych konsumentów stwierdziło, że przechowuje upominki promocyjne od jednego roku do czterech lat. Te wyniki jasno dowodzą znaczenia produktów promocyjnych dla marketingu i rozpoznawalności marki.

Ale na tym nie koniec. Pozostała jeszcze jedna bardzo ważna statystyka. Otóż okazuje się, że aż 85 procent odbiorców gadżetów reklamowych prowadzi w przyszłości interesy z firmą, od której otrzymała upominek reklamowy. Trudno chyba o lepsze wyniki!

Dlaczego gadżety reklamowe są tak skuteczne

Co sprawia, że gadżety reklamowe są aż tak skuteczne? Decyduje o tym między innymi znana z psychologii społecznej reguła wzajemności. Jest to reguła, którą kieruje się w życiu wielu ludzi. W skrócie mówi ona, że należy odwzajemniać się osobie, która coś dla nas zrobiła. Postępując w myśl tej reguły klienci kupują produkty i usługi firm, od których otrzymali upominki promocyjne. Ale n tym nie koniec. Okazuje się, że klienci bardzo chętnie polecają takie firmy swoim znajomym. Badanie pokazują, że gadżety reklamowe generują nawet pięciokrotnie więcej poleceń niż inne formy promocji.

A wszystko to dzięki regule wzajemności, która występuje ona w społeczeństwie powszechnie. Nabywamy ją bardzo wcześnie w procesie socjalizacji.

Czy gadżety reklamowe są drogie?

Czy produkcja i rozdawanie gadżetów marketingowych to droga forma marketingu? Już pobieżna analiza pokazuje, że nie.  Wiele małych przedsiębiorstw może tylko pomarzyć o ogromnych kampaniach wykorzystujących wiele mediów. Większość małych przedsiębiorstw nie jest nawet w stanie pozwolić sobie na kampanię telewizyjną. Często nawet reklama w Internecie jest poza ich zasięgiem.

Firmy te mogą osiągać swoje cele marketingowe za pomocą gadżetów reklamowych. Istnieje bowiem wiele niedrogich produktów promocyjnych dedykowanych małym przedsiębiorstwom lub startupom. Atrakcyjności tej formy promocji sprzyja też duża konkurencja wśród firm produkujących gadżety reklamowe. Wiele z nich utrzymuje ceny swoich produktów na bardzo niskim poziomie. A dodatkowo stale pracuje nad rozszerzeniem swojej oferty.

Wszystko to sprawia, że koszt kampanii reklamowej przy wykorzystaniu gadżetów może być niewysoki. A osiągnięty wpływ na potencjalnych klientów bardzo duży.