SEO a content marketing: Jak optymalizować treści, aby zdobyć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania

SEO a content marketing

Nawet 5.5 miliarda wyszukiwań dziennie w najpopularniejszej wyszukiwarce Google daje nam praktycznie nieskończony potencjał do zwiększania swojej sprzedaży za pomocą internetu. W tym celu jednak musimy poświęcić swoje zasoby i energię na działania SEO, a szczególnie sprawny content marketing. Jak treści wpływają na optymalizację i co zrobić, by zapewniły nam one przewagę w e-commerce?

Wpływ content marketingu na ogół działań SEO

Zacznijmy od tego, jak pisanie treści, czyli opisów produktów, artykułów branżowych czy wpisów blogowych wpływa na SEO. Dla przypomnienia cały content marketing stanowi część pozycjonowania, które uznawane jest przez specjalistów za niezwykle wielowymiarowy proces, stanowiący sumę przeróżnych działań.

Pisanie treści, budowanie strategii link-buildingowej, słowa kluczowe, techniczna optymalizacja strony internetowe – to tylko kilka spośród wielu procesów, nad którymi musi pochylić się każda firma z ambicjami do zawojowania wyszukiwarek internetowych. I choć algorytmy Google przy rankowaniu wykorzystują kilkaset różnych wskaźników, to content marketing jest jednym z najważniejszych elementów wpływających nie tylko na samą wyszukiwarkę, ale także naszą renomę na rynku.

Co zrobić, by nasze teksty poprawiały pozycje w wyszukiwarkach?

Zależy nam na tym, by nasza pozycja w wyszukiwarce była wyższa? Wciąż nie wiemy, co wpływa na brak postępów w SEO? Najpewniej powodem może być jakość i specyfika naszych treści. I od tego właśnie powinniśmy rozpocząć, jeśli chcemy zdobyć przewagę konkurencyjną.

Co zrobić, by nasze teksty były lepsze? Wcale nie chodzi tu o nasycenie słowami kluczowymi. Owszem,  zgodnie z artykułem https://pragmago.tech/pl/porada/jak-skutecznie-promowac-firme-na-rynku-lokalnym-w-internecie-i-offline/ one również są istotne, ale odchodzi się już od trendu, w którym co drugi wyraz miał być rankowany jako fraza kluczowa. Tekst mają być w różnym stopniu zoptymalizowane, co atrakcyjne dla odbiorców. Powinniśmy więc zwrócić uwagę na:

  • Ciekawą tematykę tekstu dopasowaną do potrzeb naszych klientów;
  • Odpowiednie formatowanie treści za pomocą nagłówków, akapitów, list i wyróżnień;
  • Długość pisanych treści;
  • Elementy graficzne, które uatrakcyjnią artykuł lub wpis.

W tym wszystkim mogą nam pomóc specjalne aplikacji i programy SEO, które zostały zaprojektowane z myślą o content marketingu.

Czy content marketing to sport krótkodystansowy?

Czy raz napisany tekst już zawsze będzie działał na naszą korzyść? Niestety to nie takie proste. Jak dobrze wiemy, w dynamicznym środowisku biznesowym wiele informacji się dezaktualizuje, a również algorytmy Google zmieniają swoje priorytety – również w obszarze dobrych praktyk content marketingu.

Artykuły, opisów produktów i wpisy blogowe, które zostały opublikowane w przeszłości, powinny być poddawane cyklicznemu recyklingowi, czyli uzupełnieniu o aktualne informacje. Recykling treści może przybrać całkowicie nową formę poprzez stworzenie podcastu na podstawie wpisu lub całkowitego przebudowania wcześniejszego artykułu. Dbałość o tę kwestię może nieco mniejszym kosztem niż tworzenie zupełnie nowych tekstów zapewnić lepsze wyniki w wyszukiwarkach.

Materiał zewnętrzny