Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Wykorzystanie storytellingu w mailingach reklamowych – tworzenie więzi z odbiorcami

31 maja 2023 storytelling


W dosłownym tłumaczeniu storytelling to opowiadanie historii. I jak na prawdziwą historię przystało, powinna ona zawierać takie kluczowe elementy jak fabuła czy główni bohaterowie. Co to ma wspólnego z marketingiem? Według specjalistów taki sposób przedstawienia oferty to swego rodzaju perswazja, która reklamowany produkt lub usługę ma zaprezentować tak, by w oczach potencjalnego klienta jej atrakcyjność wzrosła.

Storytelling – jak się do tego zabrać?

Podstawowym zadaniem poprawnie przeprowadzonego storytellingu jest zbudowanie więzi z odbiorcą poprzez wpływ na jego emocje i wyobraźnię, co z kolei przekłada się na jego decyzje zakupowe. Jednocześnie narracja krążąca wokół sprzedawanego produktu nie powinna być zbyt nachalna, gdyż w ten sposób możemy osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego. Sztuką jest osiągnięcie złotego środka i przeprowadzenie kampanii marketingowej tak, by dotarła ona do jak największego grona odbiorców i przyniosła maksymalne korzyści. Istnieje kilka zasad, których przestrzeganie może pomóc w osiągnięciu takiego rezultatu. Do najistotniejszych należą:

  • Język – im prościej, tym lepiej. Klienci preferują łatwo przyswajalny sposób komunikowania, pozbawiony języka technicznego i niezrozumiałych treści

  • Wpływ na emocje – badania psychologiczne udowadniają, że wzbudzanie emocji pozostawiających ślad na ludzkiej podświadomości, pozwala na nawiązanie z klientem specyficznej więzi, która sprawia, że odpowiednie hasła kojarzą mu się z prezentowanym produktem

  • Wykorzystywanie ciekawostek – pożyteczna wiedza, tuż za emocjami jest kolejnym spoiwem na linii klient – produkt

  • Wychodzenie poza przyjęte ramy marketingu – przedstawienie oferowanego produktu w atrakcyjny sposób, wybiegający poza schematy przyjęte przez konkurencję, może pozytywnie zaskoczyć odbiorcę i zapamiętać reklamę na tyle skutecznie, by jako pierwsza przychodziła na myśl podczas potrzeby zaopatrzenia się w dany produkt

Storytelling w e-mail marketingu

E-mail marketing to nic innego jak wykorzystanie poczty elektronicznej do bezpośredniej komunikacji z klientem. Skuteczny mailing reklamowy opiera się na wykorzystaniu odpowiednich narzędzi, jak i właściwego rodzaju wiadomości e-mail. Jednym z najbardziej znanych są newslettery prezentujące najświeższe informacje dotyczące firmy, wyprzedaży czy nowości proponowanych klientom. Dotarcie do szerokiego grona odbiorców to jedno. Pytanie brzmi: „jak dotrzeć do tych właściwych?”. Tu z pomocą przychodzi system https://freshmail.pl/, który automatycznie zbuduję listę odbiorców i pozwoli na wygodną usługę, jaką jest masowa wysyłka maili. Mailing dla firm pozwala na skuteczne i szybkie dostarczenie treści reklamowych do nieograniczonej liczby klientów na całym świecie.

Trudno nie zauważyć korelacji między storytellingiem a mailingiem reklamowym. Opracowanie autentycznej i angażującej treści pozwoli w krótkim czasie zdobyć szerokie grono odbiorców chętnych na skorzystanie z reklamowanych przez firmę usług i produktów.

Redakcja Marketizator

Nasz zespół to grupa specjalistów w dziedzinach finansów, marketingu, rozwoju osobistego i internetu. Dzielimy się naszą wiedzą, aby pomóc Ci rozwijać umiejętności i osiągać zamierzone cele. Nasi eksperci są tu po to, aby dostarczyć Ci sprawdzonych porad i inspiracji na co dzień.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

jak działa kalkulator leasingu
funkcje opakowań w branży ecommerce
Kursy w obszarze wellbeingu

Jesteś zainteresowany reklamą?