W dosłownym tłumaczeniu storytelling to opowiadanie historii. I jak na prawdziwą historię przystało, powinna ona zawierać takie kluczowe elementy jak fabuła czy główni bohaterowie. Co to ma wspólnego z marketingiem? Według specjalistów taki sposób przedstawienia oferty to swego rodzaju perswazja, która reklamowany produkt lub usługę ma zaprezentować tak, by w oczach potencjalnego klienta jej atrakcyjność wzrosła.
Storytelling – jak się do tego zabrać?
Podstawowym zadaniem poprawnie przeprowadzonego storytellingu jest zbudowanie więzi z odbiorcą poprzez wpływ na jego emocje i wyobraźnię, co z kolei przekłada się na jego decyzje zakupowe. Jednocześnie narracja krążąca wokół sprzedawanego produktu nie powinna być zbyt nachalna, gdyż w ten sposób możemy osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego. Sztuką jest osiągnięcie złotego środka i przeprowadzenie kampanii marketingowej tak, by dotarła ona do jak największego grona odbiorców i przyniosła maksymalne korzyści. Istnieje kilka zasad, których przestrzeganie może pomóc w osiągnięciu takiego rezultatu. Do najistotniejszych należą:
-
Język – im prościej, tym lepiej. Klienci preferują łatwo przyswajalny sposób komunikowania, pozbawiony języka technicznego i niezrozumiałych treści
-
Wpływ na emocje – badania psychologiczne udowadniają, że wzbudzanie emocji pozostawiających ślad na ludzkiej podświadomości, pozwala na nawiązanie z klientem specyficznej więzi, która sprawia, że odpowiednie hasła kojarzą mu się z prezentowanym produktem
-
Wykorzystywanie ciekawostek – pożyteczna wiedza, tuż za emocjami jest kolejnym spoiwem na linii klient – produkt
-
Wychodzenie poza przyjęte ramy marketingu – przedstawienie oferowanego produktu w atrakcyjny sposób, wybiegający poza schematy przyjęte przez konkurencję, może pozytywnie zaskoczyć odbiorcę i zapamiętać reklamę na tyle skutecznie, by jako pierwsza przychodziła na myśl podczas potrzeby zaopatrzenia się w dany produkt
Storytelling w e-mail marketingu
E-mail marketing to nic innego jak wykorzystanie poczty elektronicznej do bezpośredniej komunikacji z klientem. Skuteczny mailing reklamowy opiera się na wykorzystaniu odpowiednich narzędzi, jak i właściwego rodzaju wiadomości e-mail. Jednym z najbardziej znanych są newslettery prezentujące najświeższe informacje dotyczące firmy, wyprzedaży czy nowości proponowanych klientom. Dotarcie do szerokiego grona odbiorców to jedno. Pytanie brzmi: „jak dotrzeć do tych właściwych?”. Tu z pomocą przychodzi system https://freshmail.pl/, który automatycznie zbuduję listę odbiorców i pozwoli na wygodną usługę, jaką jest masowa wysyłka maili. Mailing dla firm pozwala na skuteczne i szybkie dostarczenie treści reklamowych do nieograniczonej liczby klientów na całym świecie.
Trudno nie zauważyć korelacji między storytellingiem a mailingiem reklamowym. Opracowanie autentycznej i angażującej treści pozwoli w krótkim czasie zdobyć szerokie grono odbiorców chętnych na skorzystanie z reklamowanych przez firmę usług i produktów.